5.3.06

Tuskailua

Rannekipu saattoi johtua siitäkin, että olin tulossa kipeäksi ja perjantaina oli vähän lämpöä (vaikka on neulomisellakin varmaan ollut vaikutusta). Nyt alkaa olla jo normaalilämpö ja ei tunnu enää ranteissa neulominen. Oikeastaan olen innostunut helmivyön tekemisestä nyt, kun en ole uskaltanut neuloa. Helmivyötä on jo 22cm ja olen muistaakseni tehnyt sitä aktiivisesti yhdeksänä päivänä (muutenhan se on maannut vaan tuolla pöydällä).

Olen tuskaillut neuleohjeen kanssa. Yritin aloittaa neulomaan takkia ohjeen mukaan Tusshenasta. Ohje ei kuitenkaan vaikuta kovin lupaavalta. Ohjetta suomentaessa se tuntui jotenkin epäselvältä. Nyt kun luin sitä läpi, jostain välistä tuntui vaan häviävän silmukoita. Voi tietysti johtua siitäkin, että en ole ihan ymmärtänyt joka kohtaa ohjeesta. Pitää vielä tarkistaa englanninkielisestä versiosta mitä se sanoo. Aloitin neulomaan hihaa ja ensimmäinen ärsytys oli se, ettei palmikkokuviota ole kohdistettu hihan keskelle. Piti siis tehdä se itse ja muutenkin vähän muokata hihaa itselle sopivaksi. Neuletiheydessä ei ilmoitettu, mitä mallineuletta se on, joten nyt vähän jännittää, tuleeko tuosta sopiva. Yritin kyllä laskea neuletiheyksiä kuvan perusteella, mutta hihoista puuttui leveysmitat kokonaan. Kuitenkin olen päättänyt tehdä Tusshenasta juuri tuollaisen takin, vaikka tässä vaiheessa koko projekti tuntuu tuhoon tuomitulta. Täytyy vaan rankemmalla kädellä soveltaa itse. Hihaa aloitan ensimmäisenä siksi, ettei neuletiheys siinä ole yhtä kriittinen kuin yhdistetyssä etu- ja takakappaleessa ja voin hihan pohjalta tarkistaa tiheyden ja silmukkamäärät etu- ja takakappaleeseen. Ainiin, sekin vielä ärsyttää, että hihassa lisäysten väli on annettu sentteinä eikä kerroksina. Toisaalta ihan neuletiheyden kannalta voi olla hyväkin, mutta minä haluan lisäykset tasaisesti tietyin kerrosvälein.

Ei kommentteja: