3.3.06

Hiljaista neulerintamalla

Olen pitänyt lomaa neulomisesta ja lepuuttanut ranteitani. Viime kuussa neuloin paljon ja varmaan varsinkin sukkien neulominen ja huivin virkkaaminen kävi ranteisiin niin, että ne tarvitsivat vähän lepoa. Yritin mallitilkkuja neuloa, mutta ei siitä oikein tullut mitään. Nyt olen sitten pistellyt keskeneräistä ristipistotyötä hieman eteenpäin ja tehnyt helmivyötä. Helmivyössä on nyt pituutta 15cm (ja tarkoitus olisi saada siitä n. 100cm pitkä) ja aktiivisesti olen tehnyt sitä seitsemän päivän ajan, joten siihen kyllä menee aikaa vielä paljon. Koska kuvattomat postaukset ovat minusta tylsiä, niin tässä kuvia mahdollisista seuraavista neuleprojekteista mallitilkkujen muodossa (nämä mallitilkut olen siis neulonut jo paljon aiemmin).
Tässä kuvassa on vasemmalla huovutettu koetilkku mohairista. Harmaa mohair tuntui huopuvan hyvin, punainen ei yhtä hyvin. Olen vähän ajatellut neulottua ja huovutettua reppua harmaasta mohairista. Punaisesta pitää varmaan keksiä jotain muuta, kun se ei tuntunut kovin hyvin huopuvan (luultavasti se on jotain sekoitetta ja mohairia on vain vähän).
Violetti mallitilkku on tiheyskokeilu eri puikoilla Tusshenasta. Neuloin kerroksen nurjaa väliin kun vaihdoin puikkoja, jotta huomaan vaihtumiskohdan. Violetista Tusshenasta aion tehdä tämän. Olen jo saanut ohjeenkin suomennettua itselleni (Tämä on ensimmäinen ruotsinkielinen ohjeeni. Myöhemmin huomasin, että ohje oli myös englanniksi, josta olisin osannut sen helpommin kääntää. Sujui se ruotsikin Ullan sanaston avustuksella.)
Tämä on kokeilutilkku 7-veljeksestä. Valkoinen veljes on majaillut kaapissani jo vuosia. Ostaessani lankaa suunnittelin neulovani siitä palmikkotakin. Jossain vaiheessa vuosien varrella keksin, että palmikkotakkiinhan voisi laittaa helmaan kirjoneuleraidan. Tässä siis kokeilu kirjoneuleraidasta ja yhdestä palmikkokuviosta. Palmikkokuviossa olen testannut erilaisia nypyn neulomistapoja. Minusta tuo grafiitin harmaa on liian tumma valkoisen kanssa neulottavaksi ja luultavasti tulen tekemään kirjoneuleraidan ruskealla Nallella kaksinkertaisena.
Tässä mallitilkussa olen testannut kahta nyppypalmikkokuviota. Neuletakkiin aion yhdistää useita palmikkokuviota ja valitsin nämä kuviot testattavaksi. Luultavasti tulen käyttämään kaikkia kolmea kuviota, mutta pitää vielä suunnitella järjestys (ja laskea tiheydet ja sovittaa ne kirjoneuleeseen yms. työlästä). Tämäkin neule oli mielessä hamsterikuukautta aloittaessa, mutta en uskonut saavani tätä kuukaudessa valmiiksi ja siksi se on edelleen mallitilkkuvaiheessa.

Ei kommentteja: