1.10.07

Keskeneräisten viimeistelyä

Urakoin vihdoin Eriksen valmiiksi. Olin jo ihan kyllästynyt tähän, mutta eipä siitä enää paljon puuttunut. Langanpätkät ovat vielä päättelyä vaille, koska jotenkin tuo helma vielä ärsyttää. Olen sitä mieltä, että nuo pyöristetyt reunat eivät sittenkään vartalolleni oikein sovi, ainakaan tämän mittaisessa neuleessa. Noiden kanssa tämä saisi olla pidempi. Edestä näyttää kuitenkin aika sopivalle, mutta takana helma loppuu juuri takapuolen leveimpään kohtaan. Selkä lörpöttää huolimatta siitä, että tein sinne isot muotoilut. Langastakaan en ihan tykkää, on karhean tuntuista. Lanka kuitenkin huopuu, joten voisi kokeilla kutistaa ja muotoilla tätä vielä. Tai sitten puran helman ja lisään pituutta, lankaakin jäi vielä vähän. Lanka on Rowanspunin DK:ta ja kulutus on aika +-0, koska osa keristä oli jo neuleessa kiinni enkä ole niitä lankavarastooni laskenut.

I finished Eris, at last. I was totally bored to this but there wasn't much left. I haven't weaved yarn ends yet though because I'm not sure about the hem. It's too short. With round corners I think it should be longer so it would look better. Now it's quite ok at the front but at the back the hem ends just there where my bottom is biggest. And it's too big at the back even I made waist shaping. The yarn is too not so nice, it's quite rough but it felts. Maybe I'll try to felt and shape this some more or then I just knit the hem again and make it longer, I have some yarn left too. Yarn is Rowanspun DK and usage was +-0 because I didn't include the knitted part to my stash.
Luin vihdoin ostamani Quilting Artsin ja yksi artikkeli innosti ompelemaan ruusutaulun loppuun. Artikkeli käsitteli tikkaamista. Aikaisemmin olin vanutikannut ruusun ja artikkeli innosti kokeilemaan tikkausta taustaan. Nyt ruusukuvio erottuu selvemmin, mutta taustan tikkaus olisi ehkä saanut olla vieläkin tiheämpi (vaikka vielähän siihen voisi jotain ommella). Kehyskangas on valittu verhojen väriin sopivaksi. Takapuolelle ompelin keppikujan Finnquiltin ohjeilla ja kiinnitin tämän seinälle paksun bambupuikon ja siiman avulla. En tiedä, pitäisikö tähän vielä lisätä vähän helmiä, vaikka tuohon kehyksen reunaan ihan vähän.

I read Quilting Arts I bought earlier. One article inspired my to finish this rose thing. The article handled about quilting. The article inspired me to try the quilting also to the background. Ther frame colour is chosen to match our curtains. At the back there is a place for a stick and I used a thick bamboo needle and wire to hang it on the wall. Iäm not sure should I add some beads, maybe just few to the frame.

Ei kommentteja: