26.6.06

Alennusmyynnit ja sukat

Kun muut shoppailevat vaatekaupoissa, niin minä käyn lanka- ja kangaskaupoissa. Ostin kyllä jotain muutakin ja ostoslistalla oli vaatteitakin, mutta ei löytynyt kaikkea. Tilkkukankaat olivat alennuksessa -20%. Osa kankaista oli -50%, mutta ne eivät olleet niin kivoja. Päätin vihdoin kokeilla ja ostin kolme pientä palaa. Näistä aion tehdä tilkkulaukun ja varmaan jää vähän ylikin. Etsin myös sopivia paitakankaita, mutta ei löytynyt oikein mieluisia. Uusimmassa SK:ssa oli sentään pari sellaista paitapuseroa, jotka voisin ommella (mutta miksi paitapuserot ovat aina valkoisia?). Muuten minusta lehdessä ei ollut oikein minulle mitään.

Sitten kävin myös Vaasan kahdessa lankakaupassa. Lanka-Aitasta (kai se oli sen niminen) löysin turkoosin sinistä Phildarin Camargueta, jota olen aiemmin samasta kaupasta ostanut kaksi kerää. Nyt ostin sitä 4 kerää eli 200g. Nämä olivat alennuksessa euron kerä. Nyt saan näistä jo jotain vähän isompaakin. Sitten ostin vihreäsävyistä puuvillaa, josta aion neuloa pöytäliinan. Ohjeen mukaan puuvillaa menisi 300g, joten ostin sen verran.

Vihreän turkoosi lanka löytyi Vöyrin käsityöliikkeestä. Siitä ei ole vielä tarkempia suunnitelmia. Pitää nyt parin päivän sisään miettiä, haluanko jotain isompaa, koska nämä 5 kerää (250g) olivat Vaasan liikkeen viimeiset. Lankaa tulee lisää Vöyrillä sijaitsevasta liikkeestä (jos sitä on siellä) ja jos päätän tehdä jotain isompaa, pitää loppuviikosta käydä kysymässä. Tämä kyllä sopisi toppiin, mutta myös isompaankin neuleeseen. Ehkäpä tästä voisi tulla Ullan ylösalaisinneule? Harmaata Mayfloweria ostin, koska samaa väriä minulla on kaapissa jo kaksi kerää (vaalea) ja harmaata puuvillalankaa on lähes mahdoton löytää. Vaaleampaa harmaata ostin 150g ja tummempaa 50g. Olen suunnitellut miehelle kuvioneuletta (autoaiheista, joten harmaata pitäisi olla ainakin vähän) ja olen siksi vähän hamstrannut harmaata puuvillaa, jos olen sitä löytänyt. Tummaakin harmaata ostin sen takia.
Olen vihdoin myös saanut jotain valmiiksi. Torstaina junassa neuloin ensin Keplerin hihoja, kunnes huomasin neuloneeni kädentiekavennuksia jotenkin väärin ja jätin neuleen odottamaan selvittelyä (täydessä junassa en jaksanut alkaa miettiä). Jatkoin pitsin virkkaamisella ja sain virkattua viimeisen kaitaleen valmiiksi. Nyt voin ommella pitsit värjäystä odottavaan paitaan ja värjätä sen (tosin värit ovat Lappeessa ja minä ja paita Vaasassa). Sitten aloitin neulomaan sukkaa vaaleansinisestä Regia silkistä. Toisen sukan sain neulottua juhannuksen aikana valmiiksi. Toisen aloitin Mikkelissä junassa (tällä kertaa olin siellä päin Suomea) ja sain sen valmiiksi juuri kun juna saapui Vaasaan. Langanpäät pitää vielä päätellä, mutta muuten sain viikonloppuna sukat valmiiksi. Lankaa sain kulumaan 73 g.

Lankavarasto näyttää olevan nyt plussalla, kääk. No pitää alkaa ahkerasti taas neulomaan. Toisaalta Keplerin hihoihin on mennyt nyt jo n. 150g ja sitä neuloo nopeasti. Luulen, että siihen menee aika tarkalleen se 700g, minkä verran minulla on (mutta samaa lankaa näytti olevan Vöyrin käsityöliikkeessä, että saan sitä lisää, jos loppuu kesken).

Ei kommentteja: