31.5.07

Cavern on valmis

Sain oman versioni Cavernista tänään valmiiksi. Lankana oli harmaata Tusshenaa ja hihoissa Silk gardenia, väriä numero 8 (hihoissa näkyy langan koko värikirjo, yksi kerä ei riitä tähän). Lankaa kului yhteensä noin 350g. Takissa on vajaa 200g Silk gardenia ja reilu 150g Tusshenaa. Koska en ole kokoa M ja halusin jotain muutoksia, laskin kaiken uusiksi. Tusshenan ja Silk gardenin tiheys ei ole sama ja ensin piti suunnitella raglanlisäykset sen mukaan. Hihat on siis neulottu yläosassa intarsiana yhtä aikaa etu- ja takakappaleen kanssa. Kerrostiheyden sain kyllä langoilla täsmäämään, joten se ei aiheuttanut ongelmia. Halusin takkiin napit ja siksi laitoin siihen pari senttiä väljyysvaraa, jotta nappikohta ei kiristä. Lisäsin myös vyötärönmuotoilut etu- ja takakappaleelle. Helmassa helmineuletta on vain 7 kerrosta, koska Tusshena loppui. Silk gardenia jäi hihoista yli vain vähän. Napit tein Fimo softista. Kauluksen helmineule lörpötti, joten pujotin reunaan kumilangan.
Today I finished my version of Cavern cardigan. I used grey Tusshena and sleeves are made of Silk garden, colour number 8 (you can see the whole colour range in the sleeves, one skein is not enough for this). I used about 350g, less than 200g of Silk garden and more than 150g of Tusshena. My size is not M and I wanted some modifications so I recalculated everything. The gauge for Tusshena and Silk garden is not the same and I had to calculate raglan increases keeping that in my mind. In the upper part sleeves are knitted using intarsia. The row gauge matched and it helped a lot. I wanted buttons and that's why my cardigan has about two centimeters ease. I don't want button part to stretch too much. I also added decreases and increases for waist. Tusshena ended so there are only 7 rows of seed stitch at the hem. Some Silk garden left over. Buttons I made myself using Fimo soft. The collar seed stitches were too loose so I added some rubber yarn.

1 kommentti:

Mitz kirjoitti...

Very pretty, I love those buttons, :) .