27.1.06

Omituisia tapoja

Oli oikeasti vaikea keksiä mitään omituisia tapoja. Ehkä minulla ei sitten ole kunnolla omituisia tapoja. Tässä nyt jotain sellaista, mitä mieleen tuli.
- Itse tekeminen. Jos mahdollista, haluan tehdä kaiken itse, varsinkin ruuanlaitossa. Käytännön pakosta olen nykyään opetellut käyttämään joitain puolivalmisteita, mutta eineksiin en juurikaan koske (aina ei ehdi ja jaksa laittaa itse ruokaa). Myös käsitöissä tekisin mielelläni kaiken itse, mutta ei se ole mahdollista. Aika ei riitä ja en osaa ihan kaikkea (esimerkiksi kutoa kangasta ja kehrätä lankaa, mutta ehtiihän nämäkin vielä oppia). Joskus on helpompaa ostaa kaupasta.
- Kävin vuosi sitten pari kurssia, jotka liittyivät turbokoneisiin ihan vaan siksi, että mies harrastaa autoja ja voin sanoa tietäväni turboista enemmän kuin mies. (Eivät varsinaisesti edes liittyneet opintoihini, mutta sopivat sivuaineeseen. Olivat muuten oikeasti mielenkiintoisia kursseja. En tiedä, tiedänkö nyt turboista enemmän kuin mies, mutta paljon kaikenlaista opin. Viime kesänä täällä oli lentonäytös, jossa oli lentokoneita ja mikäs minua kiinnosti, lentokoneiden turbiinit tietysti.)
- Hiustenhoito. Minulla on pitkät hiukset ja herkkä päänahka ja siksi olen tarkka siitä, mitä aineita päähäni laitan. Käytän ainoastaan kampaajan tuotteita, mielellään silikonittomia. Hiuslakkaa yms. muotoilutuotteita käytän ainoastaan juhlakampauksissa. Normaalisti olen laiska tekemään hiuksilleni mitään ja käytän poninhäntää.
- Oikeankokoiset rintaliivit. En voi sille mitään, mutta minua ärsyttää, kun huomaan, että joillain on vääränkokoiset rintaliivit. Sen huomaa siitä, että liivit nousevat selästä ylös, silloin rinnanympärys on liian iso, tai sitten kuppi on liian pieni ja rinnat tursuavat yli. Omalla kohdallani olen tästä hyvin tarkka, liivien pitää istua täydellisesti.

En tiedä, onko tässä kaikki, mieskään ei kysyttäessä keksinyt mitään. Sanoi, että kertoo sitten kyllä, kun teen jotain omituista. Langanhamstrausta ja joka paikassa neulomista en pidä mitenkään omituisena, vaikka kaikki eivät sitä teekään. :)
En laita haastetta eteenpäin, en koskaan jatka kiertokirjeitäkään ja eiköhän tämä ole kiertänyt jo tarpeeksi monta blogia.

Nyt on vielä pakko hehkuttaa. Sain flamingosukat eilen valmiiksi. Lankaa jäi yli n. 30g eli sukkien todellinen kulutus oli 70g. Sain valmiiksi myös vaaleansinisen keskeneräisen huivin. Se pitää vielä kostuttaa ja pingottaa. Langat olivat äidin, joten ei kulutusta omasta varastosta (päinvastoin oikeastaan, pieni jämä jäi yli ja se jää minulle). Tältä sukat näyttävät:

2 kommenttia:

eusu kirjoitti...

Tosi kauniit sukat!!!

Anonyymi kirjoitti...

Hei, ollaanko samiksii, allekirjoitan tavoistasi ainakin itse tekemisen "pakon" ja rintaliivifiksaation (suuri osa suomalaisista ei edes tiedä oikeaa kokoan vaan käyttää liian isoa ympärysmittaa ja liian pientä kuppia).