30.9.06

Ostokset ja suunnitelmat

Ostin eilen Burdan. Olin jo aiemmin katsonut, että siinä oli joitain kivoja malleja ja päätin eilen ostaa sen, koska kuu vaihtuu kohta ja myöhemmin sitä ei varmaan enää saa. Siitä löysin heti kivan paitapuseron mallin ja takin. Paitapusero oli ommeltu satiinista eikä varastossa sellaista ollut. Takkikangas minulla on varastossa ja siihen olen jo aiemmin katsonut mallin valmiiksi, mutta nyt se menee uudestaan harkintaan. Tänään kävin kaupungilla ja tälläisen löysin kangaskaupasta:

Kuvassa on siis tummanpunaista satiinia, jota löytyi palana (ja palan koko näytti sopivalta), joten ostin sen pois. Tästä siis suunnittelen paitapuseroa Burdan mallilla. Samasta kaupasta olin itseasiassa ostamassa reumalankaa, jota olen jo pidemmän aikaa katsellut sillä silmällä. Nyt vihdoin ostin sitä 4 kerää eli 200g. Yhdessä kerässä on noin 310m lankaa, joten tästä määrästä saa jo ison ohuen pitsihuivin. Vielä en tiedä, jätänkö langan luonnonvalkoiseksi vai värjäänkö. Valkoinenkin on toisaalta kiva.

Sitten kävin toisessa lankakaupassa etsimässä sitä tummanharmaata lankaa, josta jo aiemmin kirjoitin. Minulla on todella paljon erilaisia sukkajämälankoja ja ne kaipaavat jotain yhdistävää tekijää. Olen jo pitkään suunnitellut kirjoneulesukkia ja lapasia tummanharmaalle pohjavärille yhdistellen erilaiset jämälangat kirjoneuleeseen. Tummanharmaan valitsin siksi, koska mustasta en pidä ja harmaa on vähän pehmeämpi sekä riittävän neutraali väri yhdistelemään ne kaikki muut väriläiskät (siis jämät). Ostin 200g Sisua ohuemmille jämille ja 200g Jannea paksummille jämille.

Seuraavassa kuvassa onkin sitten värisommitelmia osasta jämälankoja ja harmaista langoista. Oikealla olevat keltaiset ovat kasvivärjättyjä, joista kaksi siis tuli SNY:n paketissa. Ihan kaikkia jämälankoja en lattialle levitellyt. Näistä tulee siis jotain, joskus. Traditional Scandinavian Knitting kirja tarjosi niin ihania kirjoneulemalleja lapasiin ja kuvioita, joista voin suunnitella sukkia, että varmaankin käytän sitä suunnitteluapuna. Lisäksi Mary Oljen Kauneimmissa käsitöissä on paljon kirjoneulelapasmalleja ja se minulta löytyy kirjahyllystä.


Näistä saa vielä monet sukat ja lapaset. Millonhan ehdin neuloa ne kaikki?

Ei kommentteja: