5.9.09

Ostoksia ja lankaetsintäkuulutus

Olen viime aikoina ostellut paljon kaikenlaista. Isoin juttu on saumuri ja peitetikkikone, joiden ostamista olen jo pitkään harkinnut. Nyt pitää raivata pöytätilaa työhuoneeseen näille koneille ja siirtää tietokone pienemmälle pöydälle.Sitten ostinkin saumurilankoja (tosin ihan perusvärejä näin alkuun) ja t-paitatrikoota itselle. Varastossa on trikoita vaikka millä mitalla, kunhan saa aikaiseksi leikata, niin sarjatyönä syntyy varmasti useampiakin vaatteita. Juuri nyt vaan ei ole oikein aikaa isompiin juttuihin.
Ostin myös kirjoja Jujukerhosta. Tykkäsin varsinkin tuosta kasvivärjäyskirjasta, vaikka en ole vielä mitään värjännytkään kasviväreillä. Venäjänkielisen Verenan ostin kielitaidon ylläpitämiseen ja oli siinä muutama ihan kiva neulekin. Osallistuin kesäkuussa Kesäyön hullutukseen ja voitin palkinnon. Palkinto tuli jo hyvän aikaa sitten ja paketista paljastui kasvivärjättyjä lankoja, tiskirätti, suklaata (söin jo) ja pieni rasia, jossa oli silmukkamerkkejä.Silmukkamerkkeistä lähikuva:Tällä viikolla olen ollut kahdessa neuletapaamisessa. Olin sopivasti torstain ja perjantain työmatkalla ja niinpä pääsin käymään Helsingin neuletapaamisessa torstai-iltana.Sain Pörröltä Ihan kivaa lankaa karkkivärisenä (n. 200 g).Ostin Korialta kaksi kerää Bambua ja 8 kerää Alpacaa ohimennessäni. Bambut siksi, että olivat alessa ja epäilen, että varastossa oleva määrä loppuu kesken kun alan sitä neulomaan. Alpacaa testineulon Ullaan ja ihastuin lankaan. Tosi pehmeää, tosi kivaa neuloa, ei karvaa juuri ollenkaan (toisin kuin esim. Garnstudion alpakka), eikä ole myöskään liukasta (kuten Garnstudion alpakka). Lanka on myös hieman paksumpaa ja tosi ilmavaa. Minulla on samanvärinen ruskea villatakki, jonka olen joskus kauankauan sitten neulonut 7 veljeksestä, mutta se kutittaa enkä voi käyttää takkia kuin pitkähihaisten paitojen päällä. Tästä on tarkoitus tulla korvaaja sille takille, jotain samantyyppistä.Testineuloin Ihan kivaa lankaa varastosta löytyneen Violan kanssa ja minusta nämä sopivat hyvin yhteen. Mutta, minulla on Violaa vain yksi 50 g kerä ja pieni jämä sen lisäksi, se ei riitä.Jos sinulla on ylimääräisenä tälläistä lankaa sinisenä (väri numero 10), tarjoa! Tarve on noin 200-250 g. Pienet jämätkin käyvät ja voin vaihtaa ne lankaan tai rahaan.

1 kommentti:

Inkeri kirjoitti...

Sinistä Violaa löytyy useampi kerä. Laita s-postia minulle. osoitteeni blogissani. En löytänyt Sinun s-postiosoitettasi.